skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

دبیر انجمن فین‌تک: انجمن را تبدیل به کسب و کار نمی‌کنیم

تحریریه پیوست

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

نمی‌خواهیم انجمن فین‌تک را تبدیل به کسب و کار خودمان کنیم و تفاوت انجمن واتحادیه نیز همین است؛ اگر روزی همه فین‌تکی‌ها کارشان را به سادگی انجام دهند انجمن می‌تواند تعطیل شود.

دبیر انجمن فین‌تک‌، مهدی عبادی، با بیان این مطلب در گفت‌وگو با پیوست گفت: انجمن ابزاری است که کسب و کارهای فین‌تکی مشکلاتشان رفع شود و فعالیتشان بدون دغدغه پیش رود.

او از شکل‌گیری بخش‌های جدید در انجمن فین‌تک‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: «انجمن در حوزه‌های دیگر مانند بورس تازه دارد فعال می‌شود و کارگروه استارت‌آپ‌های فین‌تکی بورس در حال شکل‌گیری است. انجمن چه ثبت شده باشد یا نه دغدغه‌های این حوزه را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم مانند پرداختیار منجر به قانونگذاری در حوزه بورس شود. اگر این اتفاق بیفتد چالش‌های این حوزه هم رفع خواهد شد.»

او در پاسخ به سوالی دیگر درباره تاثیر عضویت شرکت‌های فین‌تکی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای می‌گوید: «ارزیابی جریانی که در نظام صنفی اتفاق افتاده در حال حاضر امکان پذیر نیست و برای این کار زود است. مساله اینجاست که سازمان نظام صنفی دوره‌های خوب و بد داشته و دوره‌هایی بوده که کاری نکرده و دوره‌هایی هم بوده که تلاش‌هایی کرده است. به نظر می‌رسد این دوره، دوره‌ای است که می‌خواهد تلاش‌هایی برای رفع مشکلات استارت‌آپ‌های فین‌تک بکند. طبیعی است برای جاهایی که به ثبت شدن و مجوز داشتن و عضو بودن نگاه می‌کنند، عضویت در سازمان نظام صنفی می‌تواند راهگشا باشد. من فکر می‌کنم اگر برای استارت‌آپ‌های حوزه بلاک‌چین در دادستانی مشکلی پیش بیاید، ممکن است عضویت در سازمان نظام صنفی کمک کننده باشد اما برای پیش‌بینی این موضوع خیلی زود است. زیرا به عنوان مثال چند استارت‌آپ پرداختی هم در سازمان نظام صنفی عضو بودند اما فیلتر شدند و دادستانی حساب‌هایشان را مسدود کرد.»

او تاکید می‌کند که تمام کسانی که در انجمن فعال هستند دارای کسب‌وکارند و اولویت آنها کسب‌وکارشان است و انجمن تنها به این دلیل به وجود آمد که این کسب‌وکارها در مخاطره قرار گرفتند. او در این باره می‌گوید: «بر همین اساس هم ما زمانی که احساس نیاز می‌شود فعالیت‌های صنفی را انجام می‌دهیم. در حال حاضر وجود انجمن ضروری است. زیرا چالش‌های حوزه پرداخت همچنان حل نشده باقی مانده است و حوزه‌های دیگر مانند بورس، بیمه، بلاک چین و رمزارزها تازه در حال شکل‌گیری هستند و مشکلاتشان هم در حال شکل‌گیری است. پس انجمن باید وجود داشته باشد که مشکلات آنها را هم رفع کند.»

دبیر انجمن فین‌تک‌ها درباره کارکرد انجمن فین‌تک ها در یک کلام می‌گوید: «انجمن به دنبال مطالبات صنفی است که هر چیزی می‌تواند باشد. زمانی می‌تواند ایجاد مزایا برای اعضا باشد و زمانی رفع برخی چالش‌ها برای یک حوزه کسب‌وکاری فناوری‌ها مالی است. تجربه انجمن در یک سال و نیم گذشته نشان می‌دهد که در این مدت با نماد و بانک مرکزی و دادستانی و پلیس فتا وارد مذاکره شده و این همه جاهایی است که برای استارت‌آپ‌های حوزه پرداخت مشکل ایجاد کردند و برخی مذاکرات موفق و برخی هم ناموفق بوده است.»

 

http://pvst.ir/5fb

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو