skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

شهردار تهران: ارائه فیبرنوری شهرداری به شرکت‌ها، بدون مانع است

تحریریه پیوست

۱۸ آذر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

شهردار تهران در حاشیه برگزاری سومین همایش شهر هوشمند اعلام کرد که استفاده از زیرساخت‌های فیبرنوری این نهاد برای شرکت‌ها بدون مانع است.

پیروز حناچی، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال پیوست در مورد تفاهم‌ سال گذشته شهرداری با وزارت ارتباطات برای به اشتراک‌گذاری زیرساخت‌های فیبرنوری با اپراتورهای اینترنتی گفت: «این تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و در حال حاضر هم اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان از فیرنوری شهرداری استفاده می‌کنند و اصولا این فیبرنوری برای ارائه خدمات به مردم طراحی شده است و هیچ منعی برای استفاده از آن وجود ندارد.»

او در پاسخ به سوال دیگر پیوست که آیا مشکلات شهرداری با شرکت‌های اینترنتی بر سر توسعه شبکه‌شان بر بستر فیبرنوری حل شده است اعلام کرد که این یک سوال تخصصی است و باید در مورد آن در شرایط بهتر صحبت شود.

همچنین شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری در مورد چرایی قطع همکاری شهرداری با سرویس اشتراک‌گذاری دوچرخه «بیدود» اعلام کرد که شهرداری با این شرکت قطع همکاری نکرده بلکه شرکت ارائه دهنده این سرویس به خاطر برخوردن با مشکل اقتصادی ارائه سرویسش را متوقف کرده است.

او در این مورد توضیح داد: «ما هیج قطع همکاری با بیدود نداریم بلکه گزارش‌هایی از این شرکت دریافت کرده‌ایم که آنها نسبت به سرمایه‌گذاریشان نتوانسته‌اند به چرخه اقتصادی مناسبی برسند که این موضوع هم طبیعی است این یک شرکت نوپا است و باید کاربر جذب کند تا به سود برسد.» حناچی تاکید کرد که آنها در حال مذاکره با شرکت بیدود برای بازگشت به بازار هستند.

همچنین پیروز حناچی در واکنش به صحبت‌های اعلام شده امروز در سومین همایش شهر هوشمند مبنی بر اینکه دیتای شهرداری با شرکت‌ها و افراد به اشتراک گذاشته نمی‌شود، گفت: «همیشه و در تمام کشورها اشتراک‌گذاری داده در مرحله اول با مقاومت‌هایی همراه است. اما به مرور زمان وقتی به کمک این داده‌ها سرویس‌های نوین به مردم ارائه می‌شود این مقاومت‌ها از بین می‌رود.» او تأکید کرد که شهرداری به صورت جدی در تلاش برای یکپارچگی دسترسی به داده‌ها است.

همچنین شهردار تهران از همکاری با شرکت‌های نوپا برای ارائه خدمات نوین شهری خبر داد و اعلام کرد که به زودی آنها لایحه‌ای را تقدیم شورای شهر تهران می‌کنند که براساس آن فضا برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی فراهم شود.

http://pvst.ir/6y3

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو