skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

برقراری سرویس اینترنت و پیامک استان لرستان به کمک رومینگ شبکه اینترنت روستایی

تحریریه پیوست

۱۲ فروردین ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

افزایش بارندگی در شهرهای مختلف استان لرستان از جمله شهرهای پلدختر، رومشکان و کوهدشت و جاری شدن سیل در این شهرها که باعث اختلال و در برخی ساعتها قطعی در شبکه ارتباطی این شهرها شده بود حالا از طریق رمینگ شبکهاینترنت روستایی با اپراتورهای تلفنهمراه برقرار شد. به گزارش پیوست وزیر ارتباطات در توئیتر خود اعلام کرده که که از ۲ ساعت پیش، با رومینگ شبکه اینترنت روستایی با همراه اول و ایرانسل، اینترنت و پیامک در مناطق سیلزده پلدختر برقرار شده است. محمد جواد آذری جهرمی در این توئیت تاکید کرده که تلاش برای برقراری سرویس مکالمه در جریان است و او از اپراتورهای ارتباطی خواسته تا خدمات ارتباطات رایگان را برای مناطقی از استان لرستان سریعا فراهم کنند.

در همین زمینه یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات با اعلام وجود شرایط قرمز ارتباطی در شهر پلدختر به پیوست اعلام میکند که تجهیزات مراکز مخابراتی در پلدختر از بین رفته و شهرهای روشکان و کوهدشت با مشکل برقراری ارتباط برقرار هستند و وزارت ارتباطات در تلاش برای برقراری این ارتباط است.

براساس اظهارات این منبع آگاه اختلالها در شبکه ارتباطی استان لرستان از شبکه زیرساخت نبوده  و به دلیل مشکلات ایجاد شده در شبکه مخابرات استان لرستان برخی از شهرهای این استان با اختلال و قطعی مواجه شدهاند. وزارت ارتباطات اعلام میکند که در حالحاضر تماس تلفنی در شهرهای پلدختر، رومشکان و کوهدشت به دلیل خرابی تجهیزات مخابراتی قطع شده و  ارتباط اینترنت و ارسال پیامک در این شهرها از طریق رومینگ هایوب (مجری شبکه اینترنت روستایی) به ایرانسل و همراه اول برقرار شده است و بیش از دو هزار مشترک در حالحاضر از طریق رومینگ در این شهرها امکان برقراری ارتباطات را پیدا کردهاند.

وزارت ارتباطات با تاکید بر این نکته که در شهر پلدختر استان لرستان شرایط قرمز اعلام شده اعلام میکند که تا ساعاتی دیگر چندین سایت موقت در این شهرها قرار خواهد گرفت. وزارت ارتباطات میگوید به دلیل بسته بودن راههای جادهای و نبود اجازه پرواز با هلیکوپتر به دلیل تاریکی هوا فراهم کردن این زیرساختها برای ارتباط مناطق در این شهرها به طول میانجامد.

توئیت برخی کاربران از مشکلات در شبکه ارتباطی برخی شهر‌های استان لرستان به دنبال جاری شدن سیل:

در همین زمینه نیز رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتوگو با پیوست اعلام میکند که مسیرهای فیبرنوری کشوری استان ایلام که بر اثر سیل و نیز رانش زمین، از بامداد امروز (۱۲ فروردین۹ قطع شده بود از ساعت ۲ ظهر مجددا به حالت عادی خود برگشتهاند. حمید فتاحی در واکنش به توئیت برخی کاربران که از قطعی اینترنت و ارتباطات در شهرهای مختلف استان لرستان خبر میدهند به پیوست گفت: «شبکه ارتباطی در شهرهای مختلف استان لرستان به دلیل قطع مسیر فیبرنوری در استان ایلام قطع شده بود که توانستیم با کمک لینکهای  ماهوارهای و رادیویی شرایط ارتباطی در استان لرستان را  به حالت عادی برگردانیم و تا الان هم هیچ گزارش قطعی ارتباط مربوط به شبکه زیرساخت را در این استان دریافت نکردهایمفتاحی تاکید میکند که اگر قطعی هم در شبکه ارتباطی این استان دیده میشود احتمالا  به خاطر حجم بالای تماس در این استان است و نمایندگان وزارت ارتباطات  از جمله شرکت زیرساخت و مخابرات  در تلاش برای برگرداندن  شبکه به حالت نرمال هستند.

براساس گزارشهای منتشر شده از صبح امروز بارش شدید باران، طغیان رودخانهها و رانش زمین موجب مسدود شدن جادههای برون شهری استان لرستان شده استبارندگی شدید در استانهای غرب و جنوب غرب ایران باعث آبگرفتگی و جاری شدن سیل در مناطق مختلف شده و گزارشهای مختلف نشان میدهد که  استان لرستان بیشترین آسیب را دیده است. در این میان نیز شهرهای پلدختر و معمولان در این استان به گفته مسئولان در «وضعیت بحرانی» قرار دارند.

http://pvst.ir/5ve

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو