skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

پیوست جهان

لوران میشاد

نقش‌آفرینان اصلی صنعت بازی‌های ویدئویی در ورود به عرصه بازی‌های اجتماعی، کند عمل کرده‌اند

گام بعدی کشف بازی واقعی

لوران میشاد

۲۹ مرداد ۱۳۹۴

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

شماره ۱۵

تاریخ به‌روزرسانی: ۷ آبان ۱۳۹۸

بازی‌های اجتماعی تا سال 2016 تقریبا 50 درصد بازار بازی‌های ویدئویی را به خود اختصاص خواهند داد. شرکت IDATE به تازگی مطالعه‌ای بر بازی‌های اجتماعی منتشر کرده است: تا پایان سال 2012 بازار بازی‌های اجتماعی 36 درصد بازار بازی‌های اینترنتی و 13 درصد کل بازار بازی‌های ویدئویی را به خود اختصاص داد. انتظار می‌رود سهم این بازار در سال 2016 تا 46 درصد بازار بازی‌های اینترنتی و 18 درصد کل بازار بازی، بالا برود. این بازی ویدئویی وارد فاز بلوغ خود شده است. درآمد تخمینی این بخش در سال 2012 برابر 4/5 میلیارد یورو بود که انتظار می‌رود در سال 2016 به 7/10 میلیارد یورو برسد. فیس‌بوک با فاصله‌ای زیاد شرکت پیشرو در پلتفرم بازی‌های اجتماعی با 235 میلیون بازیکن فعال در آگوست 2012 است. بازیگران سنتی عرصه بازی‌های ویدئویی تمایل خود را به پذیرش عادات مصرفی جدید نشان داده‌اند توزیع‌کنندگان می‌خواهند مشتریان سنتی خود را «اجتماعی»تر کنند. همچنین بازی‌های خود را به صورت رایگان عرضه می‌کنند. بازی‌های کنسول‌هایی مانند نینتندو و سونی قابلیت اجتماعی، چت ویدئویی و دوستان آنلاین را در نسخه‌های جدید خود (مانند Wii U و Xbox 720) اضافه کرده‌اند که روش‌های مختلفی برای تماس با همه بازیکنان در سراسر جهان و کمک خواستن از آنهاست. به هر حال، بیشتر شرکت‌های بازی‌های ویدئویی در فیس‌بوک حضور ندارند این مساله ممکن است بدان دلیل باشد که آنها واقعیت اهمیت عرضه پیشنهادات خود در فیس‌بوک را درک نکرده‌اند یا اینکه ترجیح می‌دهند با احتیاط منتظر بمانند تا بازار به بلوغی مشخص برسد. همچنین می‌تواند نشان‌دهنده این مساله باشد که ریسک نمی‌کنند خود را در بخشی قرار دهند که موفقیت در آن با همه بخش‌های دیگر متفاوت است. مسلما موفقیت در بازی‌های اجتماعی معمولا به تعداد بازیکنان نه به کیفیت خود بازی، بستگی دارد. به عبارت دیگر، این واقعیت که تولیدکنندگان بزرگ که در بازی‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، رتبه خوبی...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۱۵ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۱۵ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/1tp

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو