skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

معاون فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش:

یک درصد خطا هم قابل چشم‌پوشی نیست

بهناز توحیدی نویسنده میهمان

۸ دی ۱۳۹۵

زمان مطالعه : ۱۱ دقیقه

شماره ۴۱

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

محمود حبیبی

با اینکه چند ماه پیش شبکه ملی اطلاعات به صورت رسمی رونمایی شد اما برای بسیاری از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اتصال به این شبکه تازگی ندارد و حتی بسیاری از سرویس‌های خود را بر این شبکه ارائه مي‌دهند. یکی از این وزارتخانه‌ها، آموزش و پرورش است. کاربران این وزارتخانه، گستره وسیعی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند به همین دلیل الکترونیکی شدن برخی فرایندها می‌تواند در تسریع کارها کمک کند؛ در خصوص این سرویس‌ها و نحوه فعالیت آموزش و پرورش درحوزه فناوری اطلاعات گفت‌وگویی با محمود حبیبی معاون فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

چند ماه پیش شبکه ملی اطلاعات به صورت رسمی رونمایی شد اما به نظر می‌رسد وزارت آموزش و پرورش از گذشته به این شبکه متصل بوده و سرویس‌هایی هم ارائه داده است. از چه سالی این اتصال صورت گرفته و چه سرویس‌هایی عرضه می‌کنید؟ از سه چهار سال پیش که این مسئولیت به من سپرده شد، تمام تلاش‌مان این بود تا سرویس‌‌هایی که ارائه می‌دهیم بر بستر شبکه ملی اطلاعات باشد. بر اساس توافق‌نامه‌ای که با مخابرات امضا کرده‌ایم، همه مدارس به اینترانت ملی متصل هستند. سرویس‌های متعددی نیز روی شبکه قرار دادیم. اخیراً خدمات الکترونیکی خود را در قالب یک سایت مستقل فعال ‌کرده‌ایم و تا چند روز آینده رونمایی می‌شود. زیرا این خدمات به صورت پراکنده در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شد و حال تصمیم گرفتیم آنها را به صورت یکپارچه و متمرکز عرضه کنیم. سرویس‌هایمان را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: سرویس‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان است، سیستم‌هایی که توسط معلمان استفاده می‌شود و خدماتی که کارکنان و مدیران آموزشی از آن بهره می‌گیرند. سرویس‌هایی که به صورت الکترونیکی مورد استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد شامل ثبت‌‌نام‌ها در حوزه مختلف المپیاد، جشنواره خوارزمی و استعداد درخشان، و مسابقه خط و نقاشی است. ثبت محتوای الکترونیکی در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار دارد. در این بخش دانش‌آموزان می‌توانند تولید محتوا کنند و در کلاس خود به اشتراک ‌بگذارند. البته این فعالیت سلسله مراتب دارد یعنی دانش‌آموز برای کلاس، کلاس برای مدرسه، مدرسه برای منطقه و منطقه برای کشور تولید محتوا می‌کند. این سیستم سطوح و رگولاتوری مخصوص به خود را دارد. مرجع تاییدکننده این متون چه کسانی هستند؟ معلم و دانش‌آموز تولید محتوا می‌کنند و آن متن با یک رگولاتوری خاصی تایید می‌شود. سپس در صفحه مورد نظر به اشتراک گذاشته می‌شود. هر سطح نیز مرجع تاییدکننده متفاوتی دارد. در مدرسه، مدیر تایید می‌کند. در منطقه، گروه‌های آموزشی مورد...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۴۱ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۴۱ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/zz
بهناز توحیدینویسنده میهمان

    سال ۸۷ به امید تغییرات بسیار در جامعه‌ام رشته علوم ارتباطات شاخه روزنامه‌نگاری را برگزیدم. به صورت پراکنده در همشهری و مجله فرهنگ وسینما می‌نوشتم. اما همواره فکر و ذکر منِ تازه‌کار پیرامون مسائل اجتماعی و سیاسی می‌گذشت. تا اینکه سال ۹۵ وارد پیوست شدم و به واسطه پیوست پا به دنیای بیکران فناوری گذاشتم و عاشقش شدم.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو