skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

فروشگاه‌های اینترنتی فقط نماد می‌خواهند

۱۳ اسفند ۱۳۹۳

زمان مطالعه : ۱۳ دقیقه

شماره ۲۲

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

وقتی تب خرید داغ می‌شود فروشگاه مجازی و فروشگاه فیزیکی چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. روزهای اسفند نیز تب خرید تمامی بخش‌های کشور را فرا می‌گیرد. خیابان‌ها و مراکز خرید جای سوزن انداختن ندارند و هر کس به دنبال یافتن کالاهای مورد نیازش است. از این حجم خرید فروشگاه‌های مجازی نیز بی‌بهره نیستند؛ طی سال‌های گذشته با توجه به گسترش و بازاریابی‌ای که انجام داده‌اند، توانسته‌اند برای خودشان جایی باز کنند و حال بسیاری از افراد بخشی از خریدهای خود را به صورت مجازی انجام می‌دهند. اما بخشی نیز هنوز به این فروشگاه‌های مجازی اعتماد ندارند و نگران عواقب بعدی آن هستند. در خصوص وضعیت فروشگاه‌های اینترنتی با محمد گرکانی‌نژاد رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در زیر می‌خوانید:

به نظر می‌رسد تعداد فروشگاه‌های اینترنتی هر روز بیشتر می‌شود؛ تبلیغات سطح شهر که این‌گونه نشان می‌دهد. هم‌اکنون چه تعداد فروشگاه‌ اینترنتی از شما نماد اعتماد گرفته‌اند؟ بالغ بر هفت هزار فروشگاه اینترنتی از ما نماد اعتماد گرفته‌اند اما تعداد متقاضیان دریافت نماد از این تعداد بسیار بیشتر است، حدود 9 هزار نفر متقاضی دریافت نماد در سیستم ثبت‌نام کرده‌اند اما از این تعداد نزدیک به چهار یا پنج هزار فروشگاه‌ غیرفعال هستند. یعنی تقاضایی را مطرح کرده‌اند و رفته‌اند و دیگر مراجعه نکرده‌اند. اما به هر حال ما آنها را نیز جزو متقاضیان حفظ کرده‌ایم. بررسی کرده‌اید که چرا بسیاری از افراد با توجه به اینکه یک بار برای دریافت مجوز پیگیری کرده‌اند، دیگر مراجعه نمی‌کنند و درخواست‌شان را رها می‌کنند؟ شاید فرآیند دریافت مجوز طولانی است. بسیاری از صاحبان فروشگاه‌ها فکر می‌کنند فقط داشتن یک کالا و فروش آن برای دریافت نماد کافی است. اما این کافی ‌نیست. بسیاری از تقاضاها که هنوز به نتیجه نرسیده به دلیل مشخص نبودن فرآیند کارشان است. باید فرآیند بنویسند و چارچوب کسب و کار خودشان را مشخص کنند، از همین روست که بسیاری پشیمان می‌شوند و دیگر سراغ دریافت نماد نمی‌آیند. تقریبا 50 درصد متقاضیان در آن حالت هستند و تعدادی هم به دلیل نوع کاری که می‌خواهند انجام دهند درگیر یکسری مجوزهای خاص هستند. طبقه‌بندی از نظر رسته شغلی وجود دارد؟ کدام رسته تعداد فروشگاه بیشتری دارد؟ طبیعتا می‌توان دسته‌بندی‌ای مشخص کرد. البته باید یادمان باشد در فروش اینترنتی رسته‌بندی کار سختی است؛ اینترنت است و وقتی شما واردش می‌شوی امکان عرضه همه نوع کالا برای شما مهیاست. مگر اینکه برند خاصی باشی و فقط بخواهی روی کالای خودت تمرکز کنی. بسیاری از فروشگاه‌ها چندین وجه دارند. رسته‌بندی به معنی اعمش سخت است و دقت کافی را ندارد، باید تقسیم‌بندی‌های دیگری را برای آن به کار برد. اگر رسته‌بندی سخت...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۲۲ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۲۲ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/20v

مهرک محمودی روزنامه‌نگاری را از حوزه سینما شروع کرد و در مدت کوتاهی پس از آن، با این سودا که روزنامه‌نگار باید در تمامی بخش‌ها فعالیت کند براساس یک اتفاق خیلی ساده وارد حوزه اقتصادی شد و در روزنامه‌های صدای عدالت، آزاد، ابرار اقتصادی، فرهنگ آشتی، همشهری اقتصادی و غیره به عنوان خبرنگار فعالیت کرد. همانطور که زندگی همیشه براساس اتفاق‌های ساده جلو می‌رود، فعالیت خود را به صورت نیمه وقت در در هفته‌نامه عصرارتباط در حوزه تجارت و بانکداری الکترونیکی آغاز کرد و پس از مدتی این فعالیت نیمه وقت به یک فعالیت تمام وقت تبدیل و ۹ سال به طول انجامید اما باز هم براساس یک اتفاق آنجا را ترک کرد. حال سال‌هاست که پیوست خانه مهرک محمودی است؛ اما تجارت و بانکداری و دولت الکترونیکی تبدیل به حوزه‌های مورد علاقه او شده‌اند.

تمام مقالات

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو