skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

گفت‌وگو با عباس احمدی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران

ایده‌آل نیستیم اما قابل قبولیم

۱۴ مهر ۱۳۹۴

زمان مطالعه : ۱۷ دقیقه

شماره ۶

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

تصویر کنونی از به‌کارگیری فناوری اطلاعات در بازار سرمایه را در قیاس با هفت سال پیش یک رویا می‌داند؛ زمانی که چندان هم دور نیست اما تصور چنین روزی برای تحلیلگران گذشته در آینده دورتری می‌گنجیده ‌است. عباس احمدی مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است؛ شرکتی که نبض معاملات آنلاین را در بازار سرمایه ایران به ‌دست دارد. اهل غلو کردن نیست. با ارائه آمار و اعداد سعی دارد تصویر روشنی از وضعیت بورس الکترونیکی برایمان بسازد. آن‌طور که او می‌گوید 70 درصد تعداد معاملات و 40 درصد ارزش‌شان این روزها اینترنتی در تالارهای شیشه‌ای جابه‌جا می‌شود.در این گفت‌وگو علاوه بر اینکه به روش‌های دسترسی مردم برای خرید و فروش آنلاین سهام نگاهی شده، عملکردی را که این شرکت برای توسعه و بهبود فرآیندهای الکترونیکی شدن و دسترسی ذی‌نفعان بازار سرمایه به سامانه معاملات داشته، مروری کرده‌ایم.

سایت TSETMC از چه زمانی شکل گرفته است ؟ تقریبا از سال 1385 این سایت با ترکیبی مشابه ترکیبی که امروز می‌بینید مشغول سرویس‌دهی‌ است. از سال 83 نیز سایت TSESC ایجاد شد. پیش از راه‌اندازی این پایگاه، اطلاعات بازار سرمایه چطور به دست مخاطبانش می‌رسید؟ پیش از آن معمولا روش به این صورت بود که مردم باید اطلاعات قیمت را یا در تالار به ‌صورت حضوری می‌گرفتند یا از طریق تعامل با کارگزارهایشان و بعضی وب‌سایت‌ها که کارگزاران آماده کرده بودند، اطلاعات را دریافت می‌کردند، منتها اصلا از لحاظ حجم داده و اطلاعاتی که به مردم داده‌ می‌شد و سرعت و کیفیت اطلاعات قابل مقایسه با وضعیت فعلی نبود. هدف اصلی سایت هم در واقع حرکت در راستای شفاف‌سازی بازار بود. اگر توسعه سایت TSETMC را پیگیری کرده باشید، می‌بینید که به‌ صورت مستمر مشغول بهبود آن هستیم، چه از بابت تنوع داده‌هایی که در اختیار سرمایه‌گذاران بازار قرار می‌دهیم و چه از بابت بهبود کیفیت خدمات. به‌طور میانگین این سایت چقدر بازدیدکننده دارد؟ در ماه به‌ طور متوسط یک میلیون و 700 هزار نفر بازدیدکننده و روزانه به‌طور متوسط 150 هزار نفر بازدیدکننده غیرتکراری داریم. این افراد هر روز از ساعت هشت صبح وارد سایت می‌شوند و تا ساعت دو و سه بعدازظهر در سایت هستند. هر کدام از آنها تعداد بسیار زیادی صفحه در هر نماد دارند. یعنی حجم زیادی تراکنش داده‌ای با این افراد داریم. از طرف دیگر پهنای باند بسیار مناسبی را به این سایت تخصیص داده‌ایم، به این خاطر که افراد بتوانند به سهولت و با کیفیت قابل قبولی به این اطلاعات که عملا شاید منبع اصلی تصمیم‌گیری‌شان برای فعالیت در بازار سرمایه است، دسترسی داشته باشند. افراد به سیستم معاملات از دو طریق می‌توانند وصل شوند؛ یکی از طریق سیستم PAM و یکی هم با استفاده از سیستم معاملات آنلاین. ترجیح خود سازمان...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۶ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۶ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/1hr

مهرک محمودی روزنامه‌نگاری را از حوزه سینما شروع کرد و در مدت کوتاهی پس از آن، با این سودا که روزنامه‌نگار باید در تمامی بخش‌ها فعالیت کند براساس یک اتفاق خیلی ساده وارد حوزه اقتصادی شد و در روزنامه‌های صدای عدالت، آزاد، ابرار اقتصادی، فرهنگ آشتی، همشهری اقتصادی و غیره به عنوان خبرنگار فعالیت کرد. همانطور که زندگی همیشه براساس اتفاق‌های ساده جلو می‌رود، فعالیت خود را به صورت نیمه وقت در در هفته‌نامه عصرارتباط در حوزه تجارت و بانکداری الکترونیکی آغاز کرد و پس از مدتی این فعالیت نیمه وقت به یک فعالیت تمام وقت تبدیل و ۹ سال به طول انجامید اما باز هم براساس یک اتفاق آنجا را ترک کرد. حال سال‌هاست که پیوست خانه مهرک محمودی است؛ اما تجارت و بانکداری و دولت الکترونیکی تبدیل به حوزه‌های مورد علاقه او شده‌اند.

تمام مقالات

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو