skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

قیمت کالای رایانه‌ای تا ۱۵ درصد کاهش یافت

تحریریه پیوست

۲۵ دی ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

«تقاضایی برای کالاهای رایانه‌ای با وجود کاهش ۱۵ درصدی قیمت آنها در بازار وجود ندارد.»
به گزارش پیوست این گفته رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران است که تاکید می‌کند هر چند روند واردات کالاهای رایانه‌ای تسهیل شده است اما مشتری‌ برای آن در بازار وجود ندارد.

سیدمهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به اینکه تا پایان آذر ماه طبق توافق با ریاست گمرک، ۱۰۰ کانتینر کالای کامپیوتری دپو شده، ترخیص و روانه بازار شدند، درباره ادامه مشکلات شرکت‌های واردکننده این کالاها گفت: « بسیاری از شرکت‌هایی که کالایشان ترخیص شده‌، حالا به دلیل نداشتن فروش، دچار مشکلاتی در تامین هزینه لازم برای حفظ امنیت و نگهداری کالاها هستند.»

اواخر آبان ماه امسال بود که میرمهدی در گفت‌وگو با پیوست از توافق اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با ریاست گمرک برای ترخیص ۱۰۰ کانتینر کالای کامپیوتری به ارزش ۹۰ میلیارد تومان تا پایان آذر ماه خبر داده بود، کالاهایی که برخی از آنها بیش از ۵ ماه به دلیل مشکلات TSC (اطلاعات تعرفه هر کالا) در گمرک بلوکه شده بودند.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، همچنین از توافق دیگری با گمرک برای حل معضل قیمت‌گذاری خبر داده بود که بر اساس آن، در صورت نبود رفرنس کالا یا تفاوت قیمت اظهار شده با قیمت TSC، اتحادیه صنف فناوران رایانه به عنوان کارشناس غیر ذی‌نفع، قیمت به روز این کالاها  را ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌کند و بر همان مبنا کالا از گمرک ترخیص شود. به گفته میرمهدی با این توافق، هیچ کالای کامپیوتری به دلیل مشکلات TSC در گمرک دپو نمی‌ماند و روند واردات آنها بدون مانعی در جریان است.
میرمهدی درباره وضعیت ثبت سفارش کالاهای کامپیوتری نیز به پیوست گفت: «موضوع ثبت سفارش واردات تمام کالاها به سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان‌ها محول شده است، اما هنوز کاری برای آن انجام نشده است و بسیاری از پرونده‌ها در حال بررسی هستند.»

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اعلام اینکه روزانه به حجم تقاضاهای ثبت سفارش‌ اضافه می‌شود ادامه داد:‌« تنها در دو هفته گذشته ما در اتحادیه حدود ۱۵۰ پروفرما (پیش فاکتور) و ثبت سفارش را بررسی و  تاییدیه آن را برای سازمان صمت ارسال کردیم. اگر تقاضای سایر صنوف را نیز به آن اضافه کنید، حجم بالایی از پرونده‌ها در سازمان صمت نیازمند رسیدگی هستند. بنابراین نمی توان از کند بودن پروسه ثبت سفارش و ارسال مدارک به بانک مرکزی، انتقاد کرد.»
میرمهدی ابراز امیدواری می‌کند به دنبال دستور مستقیم وزیر صمت به سازمان صمت، روند ثبت سفارش‌ها نیز تسریع خواهد شد.

 

http://pvst.ir/5q2

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو