skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

حضور 115 تیم بازی‌ساز در رویداد «کژوال کمپ»

تحریریه پیوست

۷ مهر ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

نشست خبری «کژوال کمپ» امروز (۷ مهر) در کافه بازار برگزار شد. کژوال کمپ یک رقابت بازی‌سازی است و به گفته طاها رسولی، مدیربرنامه آواگیمز، در این رویداد بازی‌سازان دانش خود را به اشتراک می‌گذارند و همچنین دانش تولید به تیم‌ها نیز منتقل می‌شود.

در این نشست امین امیر شریفی، مدیرعامل کافه بازار، در مورد وضعیت نشر و درآمدزایی بازی‌های ایرانی در کافه بازار گفت: «بازی‌ها در کافه بازار توانستند کسب درآمد کنند و چندین شرکت از طریق همین درآمدهای خود سرپا ایستادند. در این راه سعی کردیم کپی‌رایت را رعایت کنیم و با انتشار رسمی بازی‌های موبایلی در چارچوب یک استاندارد مشکلی که بازی‌های PC با آن مواجه شدند، از بین ببریم.»

او تاکید کرد: «در بازی موبایلی داخلی رشد چشمگیری داشتیم، تاکنون ۳۰هزار بازی ایرانی در کافه بازار منتشر شده است و بیش از ۲ میلیون نفر نیز خریدار این بازی‌ها  هستند. در این بخش میزان رشد درآمد از تولید بازی‌ها از اپلیکیشن‌ها هم بیشتر شده است.» مدیرعامل کافه بازار همچنین در این نشست شرکت در الکامپ و راه اندازی کمپین متولد ایران و کژوال کمپ را به عنوان فعالیت‌ها در راستای حمایت از تولیدکننده بازی داخلی نام برد.
در ادامه نشست شروین راد، مدیر تولید و توسعه بازی‌ در کافه بازار، در مورد اهداف و جوایز «کژوال کمپ» بیان کرد: « هدف کژوال کمپ کمک به تیم‌های کوچکتر است تا بتوانند از تجربیات مربیان و بازی‌سازان بزرگ داخلی استفاده کنند و محصولات خود را در بازار داخلی نمایش دهند.» او ادامه داد: «جوایز سه تیم برگزیده رقابت کژوال کمپ به ترتیب، ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. البته این جوایز برای تشویق تولیدکنندگان است. مهم‌ترین بحث، فرصت دریافت بورسیه سرمایه گذاری از کافه‌بازار و آواگیمز برای تکمیل محصول خود است.»

طاها رسولی، مدیربرنامه آواگیمز ، نیز در این نشست اعلام کرد تیم‌های بازی ساز برای حضور در «کژوال کمپ» تا ۱۵مهر فرصت ثبت نام دارند. براساس اظهارات او تاکنون ۱۱۵ تیم در این رویداد ثبت نام کرده‌اند. به اعتقاد او در این رویداد قرار است بازی‌سازان در مسیری قرار بگیرند که در دنیا رایج است؛ به این صورت که محصول به صورت SOFT LAUNCH در کافه بازار منتشر می‌شود و به مرور زمان براساس نظرات مخاطبان به‌روز می‌شوند. 
مدیر برنامه آواگیمز در مورد مراحل بعدی این رقابت گفت: «از ۱۵ مهر تا ۳۰ مهر تیم‌ها فرصت دارند نمونه اولیه بازی خودر را ارائه دهند و در این نمونه‌ها فقط باید ایده را منتقل کنند و نیازی نیست پروژه کاملی باشد.» به گفته رسولی تیم‌ها تا یک ماه فرصت دارند تا ایده‌های خود را تکمیل کنند، سپس داوران نهایی بازی‌ها را بازی می‌کنند و درجهت تقویت تیم‌ها نظرات خود را بیان می‌کنند . درنهایت نیز در ۳۰ آذرماه رقابت‌کنندگان باید به مرحله سافت لانچ و انتشار در کافه بازار برسند.
در مورد مرحله سافت لانچ مدیربرنامه آواگیمز توضیح داد: «پس از انتشار بازی‌ها گیمرها و داوران بازی‌های کامل را بازی می‌کنند و مخاطبان نظرات خود را بیان می‌کنند. در این یک ماه تیم‌ها بازی‌ها را مدام تکمیل و به روز رسانی می‌کنند و در اواخر بهمن ماه نیز اختتامیه رویداد است.»
تیم‌های بازی سازی می‌توانند برای ثبت نام به سایت casualcamp.ir مراجعه کنند.

http://pvst.ir/5gy

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو