skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

حجم کل تجارت الکترونیکی ایران به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان رسید

تحریریه پیوست

۵ شهریور ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱ شهریور ۱۳۹۹

حجم کل تجارت الکترونیکی در سال گذشته به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش پیوست طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که به زودی گزارش کامل آن از سوی این مرکز منتشر خواهد شد این میزان از تجارت الکترونیکی تقریبا ۱۱ درصد GDP کشور را تشکیل می‌دهد.

اگر این روند رشد در سال جاری نیز ادامه داشته باشد پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ حجم تجارت الکترونیکی کشور به ۱۵ درصد GDP کشور برسد.

آمار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نشان می‌دهد که از میان ۴۱ هزار کسب و کار اینترنتی دارای نماد کسب ۴۶ درصدشان در تهران مستقر هستند و این کسب و کارها ۷۷ درصد مبادلات آنلاین را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق این گزارش ۴۴ درصد کسب و کارهای اینترنتی مکان خود را خانه اعلام کرده‌اند و ۷۲ درصد کسب و کارهای آنلاین کمتر از ۵ نفر کارمند دارند. از سویی ۷۵ درصد کسب و کارهای اینترنتی توسط افراد حقیقی ثبت شده‌اند.

تنوع کسب و کارهای اینترنتی نشان می‌دهد بیش از ۱۷ درصد آنها جزو فروشگاه‌های بزرگ غیر زنجیره‌ای هستند، ۸/۵ درصد در طراحی صفحات وب و ۷/۲ درصد در فروش انواع رایانه تجهیزات و ملزومات جانبی فعالیت می‌کنند.

۴۳ درصد شاغلان حوزه تجارت الکترونیکی در رنج سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال هستند گروه سنی بین ۲۰ تا ۳۰ سال ۳۶ درصد شاغلان این حوزه را به خود اختصاص داده است. همچنین درصد مشارکت زنان در مدیریت کسب‌وکارهای اینترنتی فقط ۹ درصد است.

http://pvst.ir/5dz

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو