skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

باشگاه مدیران

مسعود شفیعی برزی نویسنده میهمان

یک روز در طرفه‌نگار، پرفروش‌ترین تولید‌کننده نرم‌افزار ایرانی

بزرگ‌ترین هلوی دنیا

مسعود شفیعی برزی
نویسنده میهمان

۱۳ اسفند ۱۳۹۳

زمان مطالعه : ۲۵ دقیقه

شماره ۲۲

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۰

به تازگی به یک هلدینگ تبدیل شده‌اند و هفدهمین سالگردشان را هم با حضور نمایندگان‌شان در سالن همایش‌های برج میلاد جشن گرفتند. در حال حاضر شش شرکت به عنوان زیرمجموعه‌های طرفه‌نگار در حال فعالیت هستند و داشتن بیش از ۴۰۰ هزار مشتری برای یکی از مطرح‌ترین نرم‌افزارهای کشور که «هلو» نام دارد، گستره فعالیت این سازمان را تا حدود زیادی نمایان می‌کند. شرکت فروش طرفه‌نگار، موسسه مشاوره مدیریتی طرفه‌نگار، شرکت توسعه و خدمات طرفه‌نگار، شرکت طراحان نرم‌افزار اسپاد، شرکت هلیا و شرکت فناوران اطلاعات طرفه‌نگار از زیرمجموعه‌های این شرکت مادر تخصصی به شمار می‌آیند. به واقع می‌توان هلو را تنها الگوی نرم‌افزاری برای کاربران عمومی یا B2C در بازار نرم‌افزاری ایران با این گستره دانست که از پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز برخوردار است. با مطرح کردن نام تجاری اسپاد از دو سال پیش (هر چند عملا پیشینه‌ای چهارساله دارد) تغییری در ماموریت و چشم‌انداز خود ایجاد نکردند و کماکان تصمیم‌شان بر توسعه فعالیت‌هایشان در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط متمرکز است.یکی از مهم‌ترین مزیت‌های طرفه‌نگار به طور مشخص در خصوص توسعه نرم‌افزار هلو اختصاصی نوشتن این محصول برای حدود ۲۰۰ رسته شغلی است که این کار در حال حاضر برای بزرگ‌ترین شرکت‌ها در این حوزه هم کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد و ورود به این بخش از بازار بار سنگینی را بر دوش آنها تحمیل می‌کند و بعید است با حضور چنین رقیبی کار ساده‌ای برای گرفتن بخشی از سهم بازار داشته باشند؛ چرا که تجربه، دانش و چابکی طرفه‌نگار در این بخش بازار از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی این مجموعه در مقایسه با رقبایش به شمار می‌آید. از طرفی وقتی کاربران به هر محصول یا خدمتی عادت کنند و به طور نسبی از آن راضی باشند، به سادگی دست از آن نمی‌کشند و همین موضوع نیز کار را برای رقبای سرسخت این حوزه تا حدودی دشوار کرده است. از دیدی ورود شرکت‌های بزرگ‌تر در این حوزه با توجه به تسلط طرفه‌نگار بر بازار اصناف به سختی می‌تواند تهدیدی علیه طرفه‌نگار و به طور مشخص نرم‌افزار هلو باشد، هرچند در بازار رقابت هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و این قبیل موضوعات بستگی به قصد و اراده شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزارنویسی نیز دارد که مشخصا این قبیل شرکت‌ها هم از توان فنی، مالی و نیروی انسانی قابلی برخوردارند و در هر لحظه می‌توانند برای رقیبان‌شان یک تهدید باشند و در عین حال سهمی از این بازارها را به خود اختصاص دهند.

شرکت طرفه نگار زمینه کاری: ارائه نرم‌افزارهای مالی و اداری نیروی انسانی: ۳۰۰ نفر سال تاسیس: ۱۳۷۷ هر چند در یکی از ماه‌های زمستانی هستیم اما اگر توجهی به تقویم نکنیم این آب و هوا به تنها فصلی که ربط ندارد، زمستان است. شرکت‌گردی شماره پایان سال پیوست به لحاظ موقعیت مکانی بسیار شبیه به یکی از تجربه‌های اخیرمان یعنی شرکت خدمات انفورماتیک است. در واقع ساختمان‌هایی که قرار است سری به آنها بزنیم در حد فاصل خیابا‌ن‌های ظفر و میرداماد قرار دارند؛ که دفتر مرکزی اولین مقر ما برای شروع شرکت‌گردی خواهد بود. پس از مرور سناریوی شرکت‌گردی شماره اسفندماه پیوست با وحید گودرزی -مدیر بازاریابی طرفه‌نگار- با توجه به اینکه قرار بود سفری کوتاه به سه ساختمان از زیرمجموعه‌های طرفه‌نگار را تجربه کنیم، سارا میرزایی، عضو هیات مدیره هلدینگ طرفه‌نگار به عنوان اولین نقش این سناریو (به لحاظ زمانی) تعیین می‌شود که با او صحبت می‌کنیم. خود وحید پیش از این در شرکت‌گردی مادیران هم در همین صفحات پیوست نامش چاپ شده و این موضوع باعث می‌شود با ذهنیت و سرعت فراوان شرکت‌گردی را تنظیم کند. سارا میرزایی دکترای بازاریابی دارد و تا به حال چندین کتاب هم در این حوزه ترجمه کرده و به تازگی نیز کتابی با عنوان «نقش مشاهیر در رشد برندها» تالیف کرده است. میرزایی معتقد است طرفه‌نگار اولین شرکتی بوده که بحث نرم‌افزار را بسیار کاربر‌پسند تعریف کرده و به طور کلی معتقد است مقوله برندینگ در ایران و کشورهای جهان سوم مبحثی است که بسیار جای کار دارد. اتاق کوچکی دارد که با پارتیشن‌ از بخش‌های مجاورش جدا شده است. تاکید زیادی بر مطالعه و ارائه مقالات خود در این حوزه دارد و سعی می‌کند با ارائه مثال‌های ناموفق از برندینگ در ایران این مفهوم را برای ما روشن‌تر بیان کند:«شرکت‌هایی که در جهان سوم هستند شیره یک برند را می‌کشند و...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۲۲ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۲۲ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/35v

یک دیدگاه

  1. سلام، مطلب راجع به شرکتهایی مثل طرفه نگارکه از کمترین امکانات به سطح قابل قبولی از کسب کار رسیده اند جای تقدیر داره و این موضوع وقتی جالب تر میشه که نیروی انسانی متخصص زیادی نیز از این رهگذور مشغول کار میشن، اگر چه شاید ایراداتی هم داشته باشن ولی به نظر من که مشتری نرم افزار هلو هستم این کار قابل تقدیر بوده و هست، همچنین از پیوست باید تشکر کرد که فقط به سراغ شرکتهای خیلی بزرگ نمیره و اونهایی که موثر هستند را رو بررسی می کنه.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو