skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

ورود به برخی مباحث ممنوع

بهناز توحیدی نویسنده میهمان

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

شماره ۴۴

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

یک سال گذشت. یک سال از عمر همه ما گذشت. یک سال دیگر از عمر دولت گذشت. یک سال از عمر مجلس دهم گذشت. مجلسی که از ابتدا تا امروز سرنوشتش با شبکه‌های اجتماعی گره خورده بود.
وقتی برای نخستین بار وارد مجلس دهم شدم با خود عهد بستم تمام مدت در حال مصاحبه و خبرکشی از نمایندگان عضو کمیته ارتباطات و فناوری باشم. پیش خود فکر می‌کردم افرادی که عضو این کمیته هستند حتماً باید عضو و فعال شبکه‌های اجتماعی باشند. اما زهی خیال باطل.
هنگامی نوشتن گزارش سابقه اعضای کمیته ارتباطات، لحظه به لحظه دچار یأس می‌شدم وقتی متوجه شدم از سه تن عضو کمیته ارتباطات هیچ کدام در توییتر یا هر شبکه اجتماعی دیگری صفحه‌ای ندارند. اوج ناامیدی زمانی بود که از رمضانعلی سبحانی‌فر در مورد توییتر سوالی پرسیدم و او با گفتن جمله «وارد این مباحث نشو» از من خواست دست بردارم.
تنها دلخوشی من این بود که برای نخستین بار یکی از نمایندگان خانم و از جوانان تازه‌وارد مجلس عضو این کمیته شده بود، با اینکه او هم سابقه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات نداشت. مهم‌ترین مبحثی هم که در این چند ماه کمیته تخصصی ارتباطات به آن پرداخت، سوال از وزیر در مورد کارمندان شرکت مخابرات بود که امضاهای آن هم پس گرفته شد.
مگر نه اینکه نماینده مردم باید در تعامل با آنها باشد تا صدایشان را به مسئولان برساند؟ مردمی که گاه به سرعت اینترنت و گاه به فیلترینگ شبکه اجتماعی اعتراض دارند. برای تعامل با مردم هم باید جایی بود که آنها حضور دارند و چه جایی بهتر از شبکه‌های اجتماعی. چطور کسی که اساساً داعیه نمایندگی مردم را دارد، بعد از انتخاب شدن از راحت‌ترین راه ارتباط با مردم دوری می‌کند؟
هشت ماه بیشتر از فعالیت مجلس نگذشته است. آنها که اهل تماس و تعامل و شنیدن حرف مردم هستند خود را نشان داده‌اند، اما شاید برای قضاوت کمی زود باشد. شاید چون دو تن از اعضای کمیته ارتباطات اعضای فعلی هم هستند و به نوعی سرد و گرم این حوزه را چشیده‌اند، انتظار زیادی دارم. شاید هم هنوز جوان و عجولم و نباید وارد برخی مباحث شوم

این مطلب در شماره ۴۴ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۴۴ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/vs
بهناز توحیدینویسنده میهمان

    سال ۸۷ به امید تغییرات بسیار در جامعه‌ام رشته علوم ارتباطات شاخه روزنامه‌نگاری را برگزیدم. به صورت پراکنده در همشهری و مجله فرهنگ وسینما می‌نوشتم. اما همواره فکر و ذکر منِ تازه‌کار پیرامون مسائل اجتماعی و سیاسی می‌گذشت. تا اینکه سال ۹۵ وارد پیوست شدم و به واسطه پیوست پا به دنیای بیکران فناوری گذاشتم و عاشقش شدم.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو