skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

ورودی

حسین اسلامی نویسنده میهمان

فاوا در فردای انتخابات

حسین اسلامی
نویسنده میهمان

۶ آبان ۱۳۹۴

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

شماره ۳

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۶ مهر ۱۳۹۸

پس‌از ایستادگی مجدانه ملت ایران طی سال‌های اخیر، لغو تحریم در حوزه فناوری اطلاعات -فارغ از میزان صحت و سقم و نمایشی بودن آن- خبر خوبی برای فضای دل‌خسته صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران بود. اما در زمانه کنونی فضای جامعه ایران آماده و مشتاق یک تغییر راهبردی و همه‌جانبه در این صنعت است.
از یک سو فناوری همراه -در قالب موبایل یا تبلت- دیرزمانی است به عنوان یک ابزار عمومی رویه تهاجمی خود را به سبک زندگی ما ایرانیان شروع کرده و حضور در شبکه‌های اجتماعی بخشی از زندگی روزمره فعلی ما را تشکیل داده است. از دیگر سو مصائب اینترنت لاک‌پشتی همچنان دست به گریبان فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و هر از چندی گردن نحیف این قشر را محکم‌تر از همیشه می‌فشارد. در بخش تجارت الکترونیکی چرخش از محوریت دولت و واگذاری توسعه تجارت الکترونیکی به بخش خصوصی مطالبه جدی جامعه ماست. اینها همه نیازمند هماهنگی و همراهی تمامی دست‌اندرکاران و نهادهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
منتخب بعدی ملت ایران اگر به دنبال ایجاد تحول پایدار در فضای اقتصادی و کسب و کاری کشور، حل مشکل مفاسد اقتصادی، رفع معضل اشتغال و ارتقای بهره‌وری است، راهی جز هماهنگ و همسو کردن سازمان‌ها و نهادهای مختلف در ذیل نهاد بالادستی شورای عالی فضای مجازی و حمایت همه‌جانبه از صنایع و فعالان حوزه ICT ندارد. در این راستا اجرای دقیق احکام برنامه پنجم و جلوگیری از هرگونه بی‌قانونی وظیفه راهبردی رئیس‌جمهور آینده است. فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌روند که آماده همکاری با دولت جدید شوند و ایفای تعهد منتخب ملت به شکوفایی فضای اقتصادی کشور در گرو استفاده از این ظرفیت مغفول مانده است.
یارب دعای خسته‌دلان مستجاب کن

این مطلب در شماره ۳ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۳ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/1jn

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو