skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

ورودی

سیامک پیربابایی نویسنده میهمان

از خودتحریمی تا خودشناسی

سیامک پیربابایی
نویسنده میهمان

۶ آبان ۱۳۹۴

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

شماره ۲

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۶ مهر ۱۳۹۸

صنف فناوری اطلاعات این روزها به اخبار خوش نیاز دارد، اخباری که با آن چهره‌اش را از گرد و غبار انبوه مشکلات اقتصادی و قانونی و داخلی و بین‌المللی بشوید و دمی را به امید آینده برآورد. انتشار پیوست چنین خبر خوشی است؛ رویش گلی در میانه شوره‌زار و نشانه‌ای از امید به آینده.
سالی که گذشت برای بازار فاوا سال خوشی نبود. تحریم‌‌ها راه را بر چرخش اقتصادی رو به تضعیف بستند و در داخل طرح‌های خلق‌الساعه کنترل بازار چنان قاتق نانی برای کسب و کارها نبودند و تا سرحد خودتحریمی پیش رفتند، تمایل به دوپارگی و حزبی‌کاری در میان رجال صنفی شدت گرفت و عرصه حرف پر از سخن ولی عرصه عمل خالی از مردان شد. درست در پایان چنین سالی بود که پیوست در نوروز چهره‌ای نو از خود نشان داد و ساز تازه‌ای کوک کرد.
حتی با شناخت جمعی که شناسنامه این ماهنامه را پر کرده‌اند نیز پیشگویی و پرگویی است با تک‌شماره‌ای درباره رویکرد آن داد سخن دهیم و صفحه سیاه کنیم ولی وجود چند نشانه در شماره نخست دلگرم‌کننده است که ادامه این حرکت به سرمنزل نشریه تخصصی و عمیق خواهد رسید.
در میان این نشانه‌‌ها تلاشی چهره به چهره برای بازگرداندن روح انسانی به افراد شاخص بازار و صنف آن هم در پی گوشه‌نشینی و سکوت بسیاری از این چهره‌ها از اقدامات شایان توجه است. چنین حرکتی بی‌تردید با همراهی و رسانه‌پذیری فزون‌تر دوستان تنوع و تعدد بیشتری خواهد گرفت.
از دیگر نشانه‌ها نگاه تاریخی و بازخوانی کردن وقایع دهه‌های گذشته است که هرچند در مواردی به ظن اینجانب از مرز بازنمایی گذشته است اما در نهایت کوششی است در خور تمجید از جمعی جوان که در پی نوزایی هویت یک صنف و حرفه‌اند. در این زمینه نیز ارائه اسناد و پرهیز از نگاه‌‌های شخصی از سوی همکاران می‌تواند بر دقت و حلاوت متون نوشته‌شده بیفزاید.
تمایل به رفتن در عمق و گذر از پوست وقایع نیز از نشانه‌‌های خوشایند جمع نویسندگان پیوست است که نه‌تنها جای خالی چنین نشریه‌ای در بازار پرصدای فناوری اطلاعات را پررنگ می‌کند بلکه لاجرم به اهمیت تحلیل و درک وقایع بیرون صنف نیز صحه می‌گذارد؛ واقعیتی که پاشنه آشیل بسیاری از یاران جوان‌تر نیز به حساب می‌‌آید.
کوتاه کلام اینکه پیوست نه‌تنها یک گرایش رسانه‌ای جدید بلکه نهاد اقتصادی جوانی است که به دامان بازار فناوری اطلاعات کشور سپرده می‌شود. پرورش و ماندگاری همین نهال نوپا نیز وظیفه نوی است که بر گردن همگی ماست. باشد که فرزند ببالد و جوان برومند و وارسته‌ای شود

این مطلب در شماره ۲ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۲ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/1gz

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو