نسخه فیزیکی

  • شهر کتاب مرکزی تهران – خیابان دکتر شریعتی – بالاتر از خیابان استاد مطهری – نبش کوچه کلاته – فروشگاه مرکزی شهر کتاب
  • شهر کتاب کاشانک نیاوران، کاشانک، نرسیده به سه راه آجودانیه
  • نشر ثالث خیابان کریم‌خان زند، بین خیابان ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۰
  • شهر کتاب سعادت آباد انتهای خیابان ایران‌زمین، جنب فرهنگسرای ابن‌سینا، شهر کتاب ابن‌سینا

راه‌حل

31
شماره 31 راه‌حل میزکار صفحه 98

با عکس‌هایی که گرفته‌ایم چه کنیم

مکث لحظات

این روزها همه ‌چیز در قالب داده‌های صفر و یک خلاصه می‌شوند. از فیلم‌ها و موسیقی گرفته تا اسناد مهم و مقالات نوشته‌شده در هیبت یک فایل دیجیتال متولد و تکثیر می‌شوند و گاهی در همان هیبت هم از بین می‌روند. عکس‌های خانوادگی و تصاویری که به دستان خود ثبت کرده‌اید، شاید یکی از مهم‌ترین داده‌های دیجیتالی هر فرد باشد که برایش ارزشمند است و از بین رفتن آن قابل جبران نیست. تصور کنید تصاویری که از دوران نوزادی فرزندان خود گرفته‌اید با یک کلیک اشتباه پاک شود یا در آشفتگی تلفن همراه و لپ‌تاپ‌تان گم شود؛ مثل این می‌ماند که بخشی از هویت و تاریخ زندگی‌تان از بین رفته است؛ سال‌هایی که دیگر به راحتی بازنمی‌گردد. برای حفظ، مدیریت و نگهداری بهتر عکس‌های دیجیتالی که گرفته‌اید چه‌کار می‌توان کرد؟ راه‌حل اول: مدیریت کنید دوربین‌های دیجیتال باعث شدند تعداد عکس‌هایی که هر فرد می‌گیرد به صورت صعودی افزایش یابد. هزینه هر عکس بسیار کمتر از قبل شده بود و افراد دیگر نگران تعدد عکس‌ها نبودند. همین شد که رفته‌رفته نیاز به نرم‌افزارهای مدیریت تصاویر افزایش یافت. این نرم‌افزارها کمک می‌کردند عکس‌ها را برچسب‌گذاری و بر اساس تاریخ و مکان عکسبرداری دسته‌بندی کنیم. همین‌طور در کنار این ویژگی‌ها امکان ویرایش عکس

شماره 31 راه‌حل میزکار صفحه 103

آیا مسائل پیرامون طراحی نرم‌افزار صرفاً تئوری‌اند؟

اصلاح بهترین روش است

شاید تعداد برنامه‌نویسانی که هنوز عقیده دارند تنها راه یادگیری برنامه‌نویسی نوشتن کد است، کم نباشد. معمولاً استدلال‌هایی از جمله اینکه «الگوهای طراحی خیلی آکادمیک هستند»، «متدولوژی‌های نرم‌افزار خیلی پیچیده است» یا «مسائل پیرامون نرم‌افزار کاربردی نیستند» باعث شده این گمان به عنوان یک باور رایج شود. اما معمولاً با اینکه اکثر پروژه‌های قدیمی از نظر کد و ساختار تفاوت‌های زیادی با پروژه‌های جدید دارند، مشکلات در اکثر آنها مشترک است. پروژه‌ها به کندی پیش می‌رود و بیشتر زمان صرف رفع خطاها می‌شود. بیشتر خطاها به قدری اساسی هستند که برنامه‌نویس مجبور به بازنویسی کامل کد می‌شود. شاید شما هم مثل من علاقه زیادی به بازنویسی کدهای قدیمی نداشته باشید و وقتی به استخدام یک سازمان یا موسسه‌ای درآمدید که مجبور به احیای نرم‌افزار قدیمی آن هستید، دو راه بیشتر پیش رو نخواهید داشت؛ یا ترک آنجا یا اصلاح کد؟ اگر تصمیم به اصلاح کد دارید باید بگویم یکی از بهترین تصمیمات را گرفته‌اید، زیرا در زمان اصلاح کد با ساختار جدید بهتر آشنا می‌شوید و از پروژه‌هایتان لذت بیشتری خواهید برد. نباید این مهم را فراموش کنیم که مدیران سازمان علاقه‌مند به افزایش امکانات سایت هستند و سیستم باید توانایی این تغییرات را داشته باشد و شاید در زمان

شماره 31 راه‌حل محصول ماه صفحه 104

لپ‌تاپ K556U ایسوس چه فناوری‌های جدیدی دارد

یک گام به پیش

سری K و X لپ‌تاپ‌های ایسوس نام‌هایی هستند که همیشه به یاد دانشجوها می‌مانند. قیمت به‌صرفه این سری همراه با طراحی مدرن و بدنه باکیفیت به سرعت نام ایسوس را -مخصوصاً- به صدر لپ‌تاپ‌های بازار ایران آورد. حالا ایسوس در K556U در یک به‌روزرسانی ملایم دو فناوری بسیار جدید را به محصول خود اضافه کرده تا کاربران قدیمی را در به‌روزرسانی سیستم اندکی دچار وسوسه کند. آخرین نسل از پردازنده اینتل و آخرین فناوری USB هر دو با قیمتی معقول در این لپ‌تاپ به کار گرفته شده‌اند. نسل ششم درست است که اینتل در حوزه پردازشگرهای همراه هنوز حرفی برای گفتن ندارد و به خاطر پافشاری‌اش روی معماری اتم هنوز نتوانسته جای ARM را بگیرد اما در حوزه لپ‌تاپ ظاهراً معماری x86 همچنان بهترین گزینه است. اینتل با بهبودهایی که در این معماری داده آن را کوچک‌تر، سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر کرده است. Skylake نام نسل ششم پردازنده‌های اینتل است که زودتر از حد معمول قرار است جای هسول و برودول را بگیرد. اینتل در طراحی پردازنده‌های Skylake هم اولویت اصلی خود را روی مصرف بهینه انرژی، قدرت پردازش گرافیکی و پشتیبانی از جدیدترین درگاه‌های موجود مثل USB Type-C و Thunderbolt 3 قرار داد. پردازنده‌های گرافیکی مجتمع روی این نسل تا

شماره 30
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
شماره 32